План заходів на протидію булінгу у 2022-2023н.р.

План заходів

щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)

на 2023 – 2024 навчальний рік

 

Заходи

Відповідальний

Дата

Форма викон.

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження булінгу (цькування)

  1.  

Наказ «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Протягом року

Наказ

  1.  

Наказ «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Протягом року

Наказ

  1.  

Наради з питань профілактики булінгу (цькування):

- з педагогічними працівниками;

- з технічним персоналом.

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Вересень

Нарада

  1.  

Розміщення на сайті ліцею нормативних документів. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення булінгу (цькування) щодо дитини

СП

Вересень

Сайт, стенд

  1.  

Підготовка рекомендацій для працівників ліцею:

- нормативні документи із запобігання та протидії булінгу (цькування);

- з розпізнавання ознак булінгу (цькування), форми, причини і наслідки булінгу (цькування), види та способи одержання допомого постраждалими особами.

Заступник з  НВР, СП

Жовтень

Сайт, буклет

  1.  

Розміщення інформаційної скриньки для повідомлень на сайті закладу

Заступник з  НВР, СП,

Кл. кер.

Протягом року

Сайт,блоги повідомлення

Робота з працівниками закладу освіти

1.

Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії булінгу (цькування) (за потребою)

Заступник з  НВР,СП

Протягом року

Інд. консульт.

2.

Інструктивні наради з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) з молодшим обслуговуючим персоналом

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Протягом року

Інд. бесіди

3.

Бесіди з класними керівниками за результатами проведення психодіагостичних досліджень

СП

Протягом року

Інд. бесіди

4.

Організація заходів щодо запобігання булінгу (цькування) на території навчального закладу

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Протягом року

 

Спостереження

5.

Чергування вчителів у їдальні, коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір`ї.

Керівник закладу,  заступник з  НВР

Постійно

Чергування

Робота з учнями

  1.  

Інформаційно – просвітницькі заходи з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) для дітей та за участю дітей

Класні керівники,СП

Протягом року

Бесіди, тренінги, години спілкування

  1.  

Заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу (цькування)

Класні керівники, СП

Вересень

Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео

  1.  

Акція «16 днів проти насилля»

Класні керівники, СП

25.11 – 10.12

Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео

  1.  

Акція «Подаруй обійми» до Всесвітнього дня доброти. (1-9 кл)

СП

13 листопада

 

  1.  

Перегляд мультфільму про добро та повагу до дня Толерантності (1-4 кл)

               СП

16 листопада

 

Перегляд відео

  1.  

Заняття  «Спілкування легко та ввічливо» (Учні, група ризику)

СП

Грудень

Заняття з елементами тренінгу

  1.  

Лекція «Виявлення та профілактика жорстокої поведінки» (Учні, група ризику)

               СП

      Лютий

 

Лекція

  1.  

Заняття «Конфлікт. Стилі поведінки під час конфлікту» (5-6 кл)

СП

Березень

Заняття з елементами тренінгу

Робота з батьками

  1.  

Виступи на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Керівник закладу,  заступник з  НВР, класні керівники, ПП, СП

Грудень

Виступ

  1.  

Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

СП

Протягом року (за потреби)

Інд. консультації

  1.  

Онлайн заняття з батьками. Поради батькам «Вправи на зниження агресії»

СП

Листопад

Заняття з елементами тренінгу

  1.  

Індивідуальні бесіди з батьками дітей «групи ризику»

СП

Протягом року

Бесіди

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

1.

Моніторинг здобувачів освіти 1-11 класів про випадки булінгу (цькування) (за потребою)

СП

Протягом року

Анкетування

2.

Моніторинг батьків на  випадки булінгу (цькування) (за потребою)

СП, класні керівники

Протягом року

Анкетування

3.

Звіт про виконання заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування)

Заступник з  НВР

1 раз на квартал

Звіт

 

Керівник закладу:     Оксана МУДРАГЕЛЯ

Наказ про створення комісії з розгляду випадків булінгу

Download
Doc Oct 25 2022.pdf
Adobe Acrobat Document 610.9 KB

Заходи щодо запобігання будь-яких проявів булінгу на 2022-2023 н.р.

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу

Форма заяви на доведентні випадки булінгу

Форма заяви на доведентні випадки булінгу

Усі учасники освітнього процесу у разі виявлення випадків булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, в обов’язковому порядку протягом дня повідомляють керівника закладу освіти у письмовій формі – заява.

Оформлення заяв

Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати:

– прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон;

– навести розгорнутий виклад фактів щодо виявлених випадків булінгу (цькування);

– зазначити дату подання заяви та підписати особисто.

Заява

Я (ПІБ) батьків, батько або мати учениці (ПІБ) учня/учениці, вказати клас, повідомляю, що учень або учні (вказати ПІБ учня/учнів, клас) постійно ображає/ображають мою дитину. Це виражається в тому що (перарахувати види образ, цькувань), які були застосовані до неї. Прошу допомогти у вирішенні даної ситуації, що склалася.

Дата                                                                                                Підпис

 

 

Документи  щодо  запобігання випадків булінгу

 

 

Документи  щодо  запобігання випадків булінгу (цькування) в закладах освіти

· наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» (лист Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 02/11-02/418);

· лист Міністерства освіти і науки України від 11.02.2020 № 1/9-80 «Про затвердження наказу Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»» (лист Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 14.02.2020 № 02/11-02/418);

· лист Міністерства освіти і науки України від 20.03.2020 № 6/480-20 «Про план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» (лист Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 24.03.2020 №02/11-02/768);

· накази Міністерства освіти і науки України: від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти» та від 20.03.2020 № 420 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26 лютого 2020 року № 293» (лист Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 24.03.2020 №02/11-02/768);

 

· лист Міністерства освіти і науки України від 13.04.2020 № 1/9-207 «Роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 (лист Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 14.04.2020 № 02/11-02/907). З огляду на вищезазначене, наголошуємо на особистій відповідальн

Булінг

Профілактика булінгу в учнівському середовищі

 

    Відповідно до відзначення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу, у Мишлятицькому НВК 29.09.2021р. практичний психолог Вітик о.М. з учнями 8 класу провела круглий стіл на тему «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

    Учні ознайомилися з основними видами насильства та обговорили способи їх протидії. Практичний психолог детально розповіла присутнім про те, що таке булінг, як його розпізнати та куди звертатися за допомогою. Працюючи в групах, учні пройшли квест та ознайомились з різними міфами про добро і зло.

    На завершення всі дійшли згоди, що булінг – тривожна тенденція сучасного шкільного середовища. Тому учні разом склали кілька порад , якими можна скористатися, якщо хтось став жертвою булінгу.

 

29.09.2021р.

Практичний психолог

Вітик О.М.

Булінг. Причини його виникнення

На цьому тижні  з учнями Мишлятицького НВК було проведено бесіду на тему: «Права та обов’язка дітей», а також проведено тренінг на тему: «Булінг. Причини його виникнення»,  за участі начальника СВГ ВП Яворівського ГУНП у Львівській області, капітана поліції Козака В.М., директорки КУ "ЦНСП Шегинівської сільської ради" Вінярської М.Л., старшого інспектора СЮП ВП Яворівського ГУНП у Львівській області капітана поліції Петик В.В.

Під час даних заходів діти працювали у групах та мали можливість побувати  в ролі «агресора», «жертви» та «спостерігача». Також визначали причини поведінки учасників булінгу («агресора», «жертви» та «спостерігача») та знаходили шляхи припинення булінгу.

 

Соціальний педагог та практичний психолог

Подобінська С.О.

12.10.2021р.

Стоп! Булінг

     В рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу у Мишлятицькому НВК відбулося  тренінгове заняття  «СТОП! БУЛІНГ». Мета тренінгу  формувати нетерпимість до проявів агресії, розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля, навички надання і отримання допомоги. Учні мали можливість переглянути та обговорити відео «Камінь – ножиці – папір».Під час вправи «Рука допомоги» учні 8 класу  спільно із соціальним педагогом Подобінською С. О.  на  кожному пальці  описали  свої способи боротьби з булінгом. Практичний психолог Вітик О. М. за допомогою життєвих ситуацій розповіла, що для людини, яка зазнає насилля, булінгу дуже важливі  підтримка та взаємодопомога.

Заходи на 2021-2022

Заходи щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу

в Мишлятицькому НВК

 

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ 

Первинна профілактика

1.

Довести до відома працівників школи зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII

Вересень 2021

Директор НВК Сливар М.М..

 

2.

Довести до відома працівників, учнів та батьків школи

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Вересень 2021

Директор НВК Сливар М.М..

 

3.

Забезпечити на веб-сайті школи відкритий доступ до такої інформації та документів:

1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів  школи

2. План заходів   щодо запобі-гання та протидії булінгу (цькування) на 2021/2022 навчальний рік

3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

Упродовж 2021/2022 навчального року

Бождан І.В..

 

4.

Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічних приміщеннях

Упродовж 2021/2022 навчального року

Чергові вчителі 

 

5.

Питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі та батьківських зборах

Упродовж 2021/2022 навчального року

Дирекція, вчителі

 

6.

Залучати педагогічних працівників школи до підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) у школі

Упродовж 2021/2022 навчального року

Заст.директора Строган Л.І.

 

Діагностичний етап

7.

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

- спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

- опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

- психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

- соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

- визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Упродовж 2021/2022 навчального року

Класні керівники

1-9 класів, практичний психолог та соціальний педагог

 

ПРОСВІТНИЦЬКИЙ  НАПРЯМ

Інформаційно-профілактичні заходи

8.

Тренінг для учнів 8-9 класів «Як не стати учасником булінгу»

листопад

Класні керівники

 

9.

Виступ агітбригади учнівського самоврядування «Як правильно дружити»

Березень

2022 року

Ящишин О.В.

 

10.

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Лютий2022

Класні керівники

1-9 класів

 

11.

Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»

Грудень 2021

Вч. інформатики в початкових класах

 

12.

Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Листопад 2021

Вітик О.М. 

 

13.

Робота консультпункту «Скринька довіри»

Упродовж 2021/2022 навчального року

Подобінська С.О.

 

14.

Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Листопад 2021 року,

квітень 2022року

Класні керівники 1-9 класів

 

15.

Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками  міської соціальної служби  

Упродовж 2021/2022 навчального року

Подобінська С.О.

 

16.

Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування

Упродовж 2021/2022 навчального року

Вітик О.М., Подобінська С.О.

 

17.

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

Грудень 2021

Сціра А.В.

 

Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу

18.

Година спілкування «Ми – проти насильства»»

листопад

Вітик О.М.

 

19.

Бесіда «Конфлікти та їх подолання»

лютий

Вітик О.М.

 

20.

Розвивальне заняття «Я та інші»

березень

Вітик О.М.

 

21.

Година спілкування «Безпека в інтернеті»

грудень

Вітик О.М.

 

22.

Розвивальне заняття «Світ без насильства»

травень

Вітик О.М.

 

Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу

23.

Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим)

листопад

Подобінська С.О.

 

24.

Анкета «Протидія булінгу»

грудень

Подобінська С.О.

 

25.

Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?»

січень

Подобінська С.О.

 

26.

Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет»

березень

Подобінська С.О.

 

27.

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

вересень

Подобінська С.О.

 

28.

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

вересень

Подобінська С.О.

 

                                      Вторинна профілактика

 

29.

Розгляд заяв про випадки булінгу 

За заявою

Адміністрація школи

 

30.

Сеанси медіації (примирення)

За потребою

Соціально- психологічна служба

 



Директор НВК:                         М.М.Сливар